חלהלשבתיה#

נתקפתי געגועים למשפחה, הזמנתי אותם לארוחת שישי. בישולים עניינים מפה לשם הכנתי מטבוחה חריפה, מטבוחה אמיתית כזאת שעומדת 5 שעות על הגז וכמובן דגים מרוקאים חריפים למות (כי אי אפשר ארוחת שישי בלי דג).

הכנתי מטבוחה ודגים חריפים אש! מה לא נכין חלה?

אין יותר כייף מחלה שכל אחד יכול לקחת לו "לחמניה" אישית.

יאללה תאמצו לכם את המנהג הכל כך פשוט וכייפי הזה, אני יודעת שאאמץ! אפילו מצאתי לי האשטאג לעניין 🙂 מחכה לתיוגים שלכם #חלהלשבתיה. בואו נתחיל….

המתכון מתאים לחלה גדולה אחת בתבנית 26 וחלה קטנה בתבנית 20, אפשר לשחק כמובן עם הכמויות והתבניות בהתאם.

ניתן להכין את החלה מבעוד מועד, ציינתי בסוף המתכון הסבר בעניין.

 

אל תשכחו לשתף אותי בחלות המהממות שלכם:

אינסטגרם: Batia_sorek@

פייסבוק: Bat-el Perez Sorek

#חלהלשבתיה:

בצק:

קילו קמח

25 גרם שמרים טריים או כף שמרים יבשים

480 מ"ל מים פושרים (2 כוסות מדידה)

ביצה

70 גרם סוכר (6 כפות מדידה )

100 גרם שמן (1/2 כוס מדידה)

13 גרם מלח (2.5 כפיות מלח)

להברשה:

ביצה טרופה

מלח גס

אופן הכנה:

במיקסר עם וו לישה מניחים קמח, סוכר, שמרים ומערבבים קלות. מוסיפים מים, ביצה ושמן תוך כדי ערבול בינוני ולבסוף מלח. לשים כ-12 דק'. הבצק מתגבש ומתנתק מדפנות הקערה. מחלצים אותו מהקערה מעבירים לקערה רחבה ועוטפים בניילון נצמד.

מתפיחים כשעה וחצי במקום חמים ולח או במקרר לכל הלילה עד 12 שעות (במידה ומתפיחים במקרר קחו בחשבון גם את הזמן שהבצק צריך לחזור לטמפ' החדר, לא עובדים עם הבצק בעודו קר).

לאחר שהבצק הכפיל את נפחו, מורידים לו את האוויר בעזרת כף היד או בהטחה קלה של הקערה על השולחן. עם היד זה הכי כייף וסטורי בומרנג על הדרך :-).

על גבי משטח מקומח קלות מניחים את הבצק וחותכים חתיכות במשקל 50 גר'. תכינו ליד ניילון לכסות את החתיכות שלא יתייבשו. כל חתיכה מכדררים או על גבי השולחן בעזרת כף היד או בעזרת שתי הידיים לכדור מושלם וסגור משני הכיוונים. מסדרים בתבנית עגולה עם נייר אפייה במרווחים קלים להתפחה נוספת.

מתחילים לסדר את הכדורים מבחוץ כלפי פנים.

במידה ורוצים "לצייר" על הבצק זה הזמן, בעזרת סכין טורנה או עם להב של סכין גילוח של פעם (הכי מוצלח).

מברישים בביצה ומפזרים מלח גס ומניחים בצד להתפחה נוספת כ- 20 דק' במקום חמים ונעים.

בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות טורבו אופים כ-30 דק' או עד שהבצק זהוב תפוח ויציב.

החלה במיטבה ביום האפייה. במידה ורוצים להכין מבעוד מועד (כפי שאני עשיתי, אפיתי בחמישי בלילה לטובת ארוחת שישי בערב), מוציאים את החלה מהתנור ובעודה חמה עוטפים היטב בניילון נצמד וישר מכניסים למקפיא (ניתן לשמור עד חודש בהקפאה). שעתיים לפני הארוחה מוציאים לטמפ' החדר ומחממים כ- 10 דק' בחום של 170 מעלות וישר לשולחן לסלטים לדג ואמאלללל'ה כמה טעים.

אני מוסיפה פה הערה לגבי מתכון לחלה ורודה- מכינים את אותו המתכון ואותו תהליך רק שכמות המים משתנה עבור הצבע ומוסיפים מחית סלק::

כוס מים (240 גרם/מ"ל)

300 גרם סלק מבושל טחון עד רמת משחה.

מוסיפים יחד עם המים גם את המחית סלק.

ואופים באותו אופן כמו שכתוב מעלה 🙂

בהצלחה אהובים! שתפו אותי ביצירות שלכם:

אינסטגרם: Batia_sorek@

פייסבוק: Bat-el Perez Sorek

אהבתם? שתפו את המתכון :)

קמח וגבינה לבנה, הוספתי זעתר ויש לכם בצק מדהים ללא התפחה, ממלאים בגבינה ומטגנים על המחבת. ארוחת ערב ב-15 דק', טעימה בטירוף!
קובנה בשר! בצק רך שממש הטמענו בתוכו את הבשר, מגלגלים לשבלולים יפים ומתקבלת קובנה יפה כל כך. טחינה, סלט עגבניות חריף ויש לכם ביס משולם.
חלת פסים יפיופית וההכנה שלה כל כך מרגיעה! מרדדים יוצרים פסים ובעזרת צ'ופסטיק מגלגלים לרולדה ואז חותכים לחמניות קטנות יפות מלאות פסים יפים.
חלת מגן דוד שכל ההכנה שלה היא תרפיה, קצת לתת לנפש להרגע. בואו נפיץ אור ונכין חלות מגן דוד. בצק חלק שניתן להכין איתו כמובן כל חלהלשבתיה
"חלת בלאגן" היא אומנם מבולגנת אבל גם כל כך יפה ומרגיעה, זאת התרפיה שלי. חלה שפשוט גורמת לכם לשחק עם הבצק ולהרגיע קצת את הנפש.
חלה ממולאת בשר יפיפיה ועסיסית. מלא שבלולי בצק ממולאים בשר וירק, מנה למרכז שולחן מגישים עם טחינה, סלט עגבניות חריפות ואתם מסודרים.

היי, אני בתיה.

החזון שעומד מאחורי בלוג זה הוא להעביר תשוקה ואהבה לאפייה לעוד המון אנשים, ולתת כלים למי ש"מפחד" לגשת למטבח. אתם תופתעו לגלות עד כמה עולם היצירה והאפייה ימלא אתכם בתחושת סיפוק גדולה, גם אם זה יתחיל לקרות רק לאחר הניסיון השלישי או הרביעי, העיקר שהצלחתם ולא וויתרתם.​
זה המקום שלי ואתם מוזמנים אליו באהבה.

אולי תאהבו את אלה

אל תפספסו עדכונים

רוצים לקבל עדכונים שווים על מתכונים, טיפים ותכנים מעניינים אחרים? השאירו אימייל ותקבלו עדכון מיידי כשעולה פוסט חדש לבלוג.