נמסיס

"אני מאוד אוהבת טיסות, די מכורה הייתי אומרת. אם הייתה לי אפשרות, אחת לחודש (במינימום) הייתי טסה.

בטיסות אני תמיד מוצאת מה לעשות: לישון, להאזין למוזיקה, לחשוב על רעיונות ולצייר אותם במחברת הורודה שקניתי שניה לפני הטיסה (במחיר מופקע יש לומר). הפעם החלטתי שזה זמן מבוזבז ואני יכולה לשבת ולהקליד. אז הצטיידתי בלפטופ שלי מבעוד מועד. אני רק מתלבטת איזה מתכון כדאי לי להקליד…"

זה מה שכתבתי לפני חודש בערך בטיסה לברצלונה. במטוס החלטתי שאני מקלידה את המתכון לקינוח שוקולד שיצא לי לעשות מס' פעמים באירועים עם השף יוסי שטרית. העניין הוא שבאירועים הקינוח, מן הסתם, קצת יותר מפונפן מהגרסה הביתית וצריך לשנות אותו קלות. במקור הקינוח משלב נמסיס, רוטב טופי מלוח, קצף קרמו שוקולד ואגוזי לוז קלויים. מי שעוקב אחריי באינסטגרם רואה שאני אופה בשלבים, אני יכולה להתחיל לאפות בראשון ולסיים בשבת, האפייה תמיד בשעות הערב בואכה לילה, אין לי ברירה אחרת. בכל אופן באחת מ"בתיה אפיה בהמשכים" כיבדתי חברים בנמסיס שהייתה לי במקפיא וגיליתי שהנמסיס לבדה פשוט מספקת את כל החוויה שצריך. היא מושחתת בקטע מטורף משום שהיא עשירה בשוקולד, אם מגישים אותה בטמפ' הנכונה, כלומר כמעט קפואה היא פאדג'ית למות.

לכן החלטתי (כרגע) שניתן לה את הכבוד המגיע לה, בנוסף לכך היא כל כך רלוונטית להרבה אנשים משום שניתן להכין אותה בגרסאת פרווה אם מחליפים את החמאה בשמן זית (מצויין עם מחסור החמאה בימינו) וגם היא ללא קמח!

יש פה שיחוק מטורף.

נמסיס: (תבנית 26X36 מלבנית)

רוטב שוקולד:

350 גר' שוקולד מריר

220 גרם חמאה (170 גרם שמן זית לגרסאת הפרווה)

120 מ"ל מים (1/2 כוס מדידה)

250 גרם סוכר (1+ 1/4 כוס מדידה)

————————————————————

קציפת ביצים:

5 ביצים M

100 גרם סוכר (1/2 כוס מדידה)

רוטב שוקולד:

בקערה חסינת חום מניחים שוקולד מריר וחמאה.

מחממים בסיר קטן מים בערך 1/3 מגובה הסיר. מניחים את הקערה עם השוקולד והחמאה ומוודאים שתחתית הקערה לא נוגעת במים, משום שאנו רוצים לחמם בעזרת האדים ולא חימום ישיר כלומר "בן מארי".

מחממים עד להמסה מלאה. יש להקפיד לערבב מידי פעם בכדי שהשוקולד לא ישרף. מניחים להצטננות.

 

בסיר קטן מרתיחים מים וסוכר (250 גרם), עד לבעבוע והמסה מלאה של הסוכר.

מוזגים את מי הסוכר לרוטב השוקולד. מערבבים היטב ומצננים קלות.

קציפת ביצים:

במיקסר עם בלון הקצפה, מקציפים ביצים ואת הסוכר (100 גרם). עד לקבלת קצף תפוח. הקצפה של כ-7 דק'.

איחוד המסות:

מוזגים כשליש מכמות הקצף לשוקולד ומקפלים בעזרת לקקן, מוסיפים את היתר בפעמיים נוספות ומקפלים עד שהמסה אחידה. מוזגים לתבנית עם נייר אפייה (חשוב מאוד לשים נייר אפייה ולא לשמן את התבנית, קשה לחלץ את העוגה בלי נייר, על רמת הבלתי אפשרי…ראו הוזהרתם).

 

אופים כ- 35 דק' ב- 160 מעלות טורבו. חשוב מאוד לא לאפות מידי, אנחנו רוצים אותה פאדג'ית. אך חשוב להרגיש אותה, העוגה מוכנה שהשכבה העליונה קשה והעוגה עצמה רכה מעט אך לא רוטטת, היא מתייצבת ומתמצקת במקפיא.

הערה: אתם מכירים את התנור שלכם הכי טוב, אם 35 דק' לא מוביל אתכם לתוצאה הזאת אל תחששו כמובן להוסיף מס' דק' ולוודא שאתם שם (כמובן שזה עובד גם הפוך אם התנור שלכם חזק אז להפחית). זאת הערה כללית שנכונה לכל מתכון שתראו 🙂

מצננים קלות עוטפים טוב בניילון נצמד ומקפיאים את העוגה.

כאשר היא קפואה, קל לחלץ אותה מהתבנית ולחתוך. לשמור בהקפאה כל הזמן.

תהנו 🙂

אל תשכחו לשתף אותי ביצירות שלכם :

אינסטגרם: Batia_sorek@

פייסבוק: Bat-el Perez Sorek

 

אהבתם? שתפו את המתכון :)

עוגת שמרים תפוחים, מדהימה חמימה הבצק רך וכל ביס מלא בתפוחים מקורמלים, כמה מנחם וכמה פשוט! מגישים עם גלידת וניל וזה ביס חלום!
עוגת שמרים קינמון בלאגן מנחמת וממכרת! כזאת רכה, מלאה בחמאה, סוכר קינמון ופקאן! בצורה שאתם לא תאמינו כמה שהיא קלה להכנה!
כדורי רוגעלך יפים, טעימים ומהירים להכנה! 3 מצרכים ויש לכם קינוח מושלם וטעים בטירוף! רוגעלך מלא בשוקולד שעשוי מבצק עלים וספוג בסירופ סוכר, ממכר בטירוף!
עוגת רוגעלך שוקולד טעימה בטירוף מורכבת מהמון שבלולים קטנים. כל כך פשוטה להכנה ואפשר כמובן ליצור בכל צורה ותבנית שתרצו. ממכרת ומסוכנת כל כך!
עוגת רוגעלך בגרסת הפסים, מפוצצת בשוקולד! יוצרים שכבות שכבות בכלום עבודה והיא כל כך יפה, עסיסית, מנחמת ונשמרת טרייה לאורך זמן!
עוגת ביסקוויטים קלאסית, כזאת שמזכירה טעמי ילדות. עוגה שמכינים במהירות בלי הרבה מאמץ ואי אפשר להפסיק ליישר אותה

היי, אני בתיה.

החזון שעומד מאחורי בלוג זה הוא להעביר תשוקה ואהבה לאפייה לעוד המון אנשים, ולתת כלים למי ש"מפחד" לגשת למטבח. אתם תופתעו לגלות עד כמה עולם היצירה והאפייה ימלא אתכם בתחושת סיפוק גדולה, גם אם זה יתחיל לקרות רק לאחר הניסיון השלישי או הרביעי, העיקר שהצלחתם ולא וויתרתם.​
זה המקום שלי ואתם מוזמנים אליו באהבה.

אולי תאהבו את אלה

אל תפספסו עדכונים

רוצים לקבל עדכונים שווים על מתכונים, טיפים ותכנים מעניינים אחרים? השאירו אימייל ותקבלו עדכון מיידי כשעולה פוסט חדש לבלוג.